К основному контенту

 20.10.2022 р. група № 14 Охорона праці 

Урок № 13

Тема програми: Правила охорони праці в галузі сільського господарства. Загальні відомості про потенціал небезпек. Психологія безпеки праці. Організація роботи з охорони праці

Тема уроку: Психологія безпеки праці. Психофізичні фактори умов праці і темп роботи.



Умови праці — це зовнішнє середовище, що оточує працівника в процесі виробництва,  впливає на його працездатність і продуктивність праці.    

   Фактори, які визначають умови праці і впливають на здоров'я і працездатність людини поділяють на такі групи:

Ø соціально-економічні - включають законодавчу і нормативно-правову базу, що регламентує умови праці;

Ø психофізіологічні фактори - обумовлені конкретним змістом трудової діяльності, характером праці (фізичне і нервово-психічне навантаження монотонність, темп і ритм праці);

Ø санітарно-гігієнічні умови - визначають зовнішнє виробниче середовище (температура повітря, шум, вібрація, освітлення тощо), а також санітарно-побутове обслуговування на виробництві;

Ø естетичні - сприяють формуванню позитивних емоцій у працівника (архітектурне, конструкторське, художнє оформлення інтер'єру, обладнання, оснащення, виробничого одягу тощо);

Ø соціально-психологічні   фактори - характеризують взаємовідносини в трудовому колективі і створюють морально-психологічний клімат.

Міжнародна організація праці виділяє десять груп факторів виробничого середовища, які впливають на працездатність людини:

Ø фізичне зусилля передбачає пересування або підтримування вантажів, зусилля натиску на предмет праці тощо. Виділяють такі його рівні: незначне, середнє, важке і дуже важке;

Ø нервова напруга визначається складністю розрахунків, високою відповідальністю, інтелектуальним навантаженням, особливими вимогами до точності, небезпекою для життя тощо. Нервова напруга може бути: незначна, середня і підвищена;

Ø темп роботи визначає кількість трудових рухів за одиницю часу. Він може бути помірним, середнім, високим;

Ø робоче положення визначається положенням тіла людини по відношенню до засобів виробництва. Розрізняють обмежене, незручне, незручно-обмежене і дуже незручне положення;

Ø монотонність роботи полягає в багаторазовості повторення одноманітних короткочасних операцій, може бути незначною, середньою і підвищеною;

Ø температура, вологість, теплове випромінювання в робочій зоні. Виділяють незначну, підвищену (знижену), середню, високу, дуже високу стадії впливу;

Ø забрудненість повітря визначається вмістом домішок у повітрі і їх впливом на організм людини. Забрудненість повітря має п'ять ступенів: незначний, середній, підвищений, сильний, дуже сильний;

Ø виробничий шум. Частота шуму визначається в герцах, сила шуму -- в децибелах. Розрізняють помірний, підвищений і сильний шум;

Ø вібрація, обертання, поштовхи на робочому місці можуть бути підвищені, сильні, дуже сильні;

Ø освітленість у робочій зоні визначається в люксах, має два рівні: недостатня і погана або осліплююча.

Перелічені фактори виробничого середовища впливають на працездатність працівника і на стан його здоров'я. Метою наукової організації праці є зменшення ступеня небезпечного впливу умов праці на людський організм, створення умов для збереження працездатності робітника і стабільно високого рівня продуктивності праці. Створення на робочих місцях за нормальних умов праці повинне йти за такими напрямами:

Ø впровадження у виробництво нової техніки, яка забезпечує збереження здоров'я людини;

Ø застосування нових прогресивних технологій, які сприяють виведенню людей з шкідливих робочих зон;

Ø впровадження сучасних засобів техніки безпеки, які забезпечують запобігання виробничого травматизму;

Ø проведення організаційних, психофізіологічних і соціальних заходів щодо оздоровлення виробничого середовища, забезпечення санітарно-гігієнічних умов, які б запобігали професіональним захворюванням;

Ø покращення естетичних умов виробництва на основі впровадження художніх елементів, що позитивно впливають на самопочуття працівника і на підвищення результативності його праці тощо.


ДЗ: прочитати конспект, виписати основні фактори , що

 впливають на безпеку праці

 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

  11 .11.2022 р.    Група № 18 Матеріалознавство Урок № 28-29 Тема програми:  Матеріали для опоряджувальних робіт Тема уроку:  Приготуванні розчинових сумішей за заданим складом Розчинні суміші   готують, як правило, на централізованих розчинних заводах (вузлах). Технологічний процес приготування включає підготовку заповнювачів (видалення включень крупніше 5 мм, фракціонування, видалення пилоподібних і глинистих домішок промиванням, сушку, підігрів), дозування заповнювача, в'яжучих, води і добавок, ретельне їх перемішування до отримання однорідної суміші. У кожному конкретному випадку визначається такий набір операцій, який забезпечує одержання сумішей з необхідними технологічними характеристиками. Так, якщо використовується пісок, що відповідає вимогам щодо гранулометричним складом і крупності зерен, операції по його фракціонування можуть бути виключені; при приготуванні літніх сумішей немає необхідності підігрівати заповнювачі і т.д.   Пере...
  20 .11 .2024р. група № 19 Охорона праці  Урок № 24 Тема програми:  Основи гігієни праці та виробничої санітарії. Медичні огляди Тема уроку:  Лікувально-профілактичне харчування. Фізіологія праці. 1. Лікувально-профілактичне харчування Працівники, які зайняті на роботах з тяжкими та шкідливими умовами праці, безкоштовно забезпечуються лікуваль-1 но-профілактичним харчуванням, молоком або рівноцінними харчовими продуктами відповідно до статті 9 Закону України «Про охорону праці». Підприємства самостійно вирішують усі питання, пов'язані з безкоштовною видачею робочим та службовцям лікувально-профілактичного харчування, молока або інших рівноцінних харчових продуктів. Молоко видається по 0,5 л за зміну незалежно від її тривалості у дні фактичної зайнятості працівника. Не дозволяється сплата молока грошима, заміна його іншими товарами або продуктами. Працівникам, які одержують безкоштовно лікувально-профілактичне харчування у зв'язку з особливо шкідливими умовами праці,...
 30 .03.2022 р.    Група № 18 Виробниче навчання  Тема програми:   Збирання та відливання плит блоків вентиляційних коробів Тема уроку:   Кріплення вентиляційних коробів. Інструктаж з охорони праці. Організація робочого місця. Види вентиляційних коробів на розчині та саморізами. Переглянути матеріал за посиланням: https://trivita.ua/ua/blog/ventylyatsiyni-bloky-osoblyvosti-kharakterystyky-zastosuvannya https://www.google.ru/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=15&ved=2ahUKEwi9qqqXn9noAhVDhqQKHe-NApkQFjAOegQIARAB&url=https%3A%2F%2Fstudfile.net%2Fpreview%2F5025396%2Fpage%3A8%2F&usg=AOvVaw3WNlq2GRpBr5ltlSaUq2HM ДЗ: виписати основні способи кріплення вентиляційних коробів