К основному контенту

 14.10.2022 р. група № 44 Охорона праці та навколишнього середовища

Урок № 13

Тема програми: Основи пожежної безпеки

Тема уроку:  Характерні причини виникнення пожеж. Організаційні і технічні протипожежні заходи



1.Характерні причини виникнення пожеж.

Щодня в нашій країні виникає більш 100 пожеж, в яких гине 5-6 чоловік. Наносяться значні матеріальні збитки – близько 2,0 млд.грн. на рік.


   Основними причинами пожеж на підприємствах є: порушення пожежний норм і правил у технологічних процесах виробництва; неправильне обладнання систем опалення, вентиляції, електроустаткування; порушення норм і правил зберігання пожежонебезпечних несумісних матеріалів; порушення правил користування електрообладнанням; невиконання протипожежних заходів щодо обладнання пожежного водозабезпечення, влаштування пожежної сигналізації, забезпечення первинними засобами пожежогасіння; використання відкритого вогню факелів, паяльних ламп, куріння у заборонених місцях; погане знання персоналом протипожежного інструктажу; необережна поведінка та дитячі пустощі з вогнем.

2.Пожежонебезпечні властивості речовин.

Пожежна небезпека в навчальних майстернях, фізико-хімічних та електро-технічних лабораторіях, кабінетах навчальних закладів зумовлена властивостями матеріалів і реагентів, які застосовуються, а також змістом учбових занять, які проводяться. Головні причини пожежної небезпеки в кабінетах і лабораторіях: досліди, які супроводжуються електростатичним розрядом, нагрівом тіл; досліди з демонстрації вибухів різних газів і пари; необережне поводження з вогнем, вогненебезпечними рідинами; неправильне зберігання вогненебезпечних рідин. Вогне- і вибухонебезпечні речовини, які застосовуються в кабінетах, можна поділити на кілька груп: речовини, здатні до утворення вибухових сумішей (бертолетова сіль та інші нітрати); легкозаймисті й горючі речовини (бензин, ацетон, спирт, гас, фосфор червоний та інші); речовини, які спричиняються до спалаху (бром, азотна та сірчана кислоти тощо); горючі речовини (сірка, вугілля та інші).

Самозайматися можуть ганчірка та пакля, просочені машинним маслом. Вогне- і вибухонебезпечні речовини потрібно зберігати загальною кількістю не більше 3 кг в спеціальному металевому ящику встановленому якомога далі від нагрівальних приладів і виходів. Реактиви та інші речовини та матеріали, сукупне зберігання яких може спричинити акумуляцію тепла, утворення пожежонебезпечних концентрацій або бути імпульсом для самозапалювання, потрібно зберігати окремо у вогнетривких шафах у відповідній упаковці. На банках, бутлях та іншій упаковці з хімічними речовинами повинні бути чіткі написи із зазначенням їх найхарактерніших властивостей: “Вогненебезпечніі ”, “Отруйні ”, “Хімічно активні ” тощо. У лабораторіях, майстернях, кабінетах працювати учням з пожежонебезпечними речовинами дозволяється тільки під наглядом і керівництвом викладача або лаборанта. Меблі та обладнання в приміщеннях повинні бути встановлені так, щоб вони не заважали евакуації людей на випадок пожежі. Робочі столи і витяжні шафи, призначені для роботи з пожежонебезпечними речовинами, повинні знаходитись у належному стані, а при роботі з кислотами та іншими активними речовинами — стійкими до їх дії. Всі приміщення повинні бути забезпечені засобами пожежогасіння відповідно до встановлених норм. Перед проведенням учнями дослідів викладач повинен пояснити можливі причини пожежної небезпеки і профілактичні заходи. Забороняється виливати легкозаймисті, і горючі речовини в каналізацію. 

ДЗ: прочитати конспект, виписати основні причини виникнення пожеж

 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

  11 .11.2022 р.    Група № 18 Матеріалознавство Урок № 28-29 Тема програми:  Матеріали для опоряджувальних робіт Тема уроку:  Приготуванні розчинових сумішей за заданим складом Розчинні суміші   готують, як правило, на централізованих розчинних заводах (вузлах). Технологічний процес приготування включає підготовку заповнювачів (видалення включень крупніше 5 мм, фракціонування, видалення пилоподібних і глинистих домішок промиванням, сушку, підігрів), дозування заповнювача, в'яжучих, води і добавок, ретельне їх перемішування до отримання однорідної суміші. У кожному конкретному випадку визначається такий набір операцій, який забезпечує одержання сумішей з необхідними технологічними характеристиками. Так, якщо використовується пісок, що відповідає вимогам щодо гранулометричним складом і крупності зерен, операції по його фракціонування можуть бути виключені; при приготуванні літніх сумішей немає необхідності підігрівати заповнювачі і т.д.   Пере...
  20 .11 .2024р. група № 19 Охорона праці  Урок № 24 Тема програми:  Основи гігієни праці та виробничої санітарії. Медичні огляди Тема уроку:  Лікувально-профілактичне харчування. Фізіологія праці. 1. Лікувально-профілактичне харчування Працівники, які зайняті на роботах з тяжкими та шкідливими умовами праці, безкоштовно забезпечуються лікуваль-1 но-профілактичним харчуванням, молоком або рівноцінними харчовими продуктами відповідно до статті 9 Закону України «Про охорону праці». Підприємства самостійно вирішують усі питання, пов'язані з безкоштовною видачею робочим та службовцям лікувально-профілактичного харчування, молока або інших рівноцінних харчових продуктів. Молоко видається по 0,5 л за зміну незалежно від її тривалості у дні фактичної зайнятості працівника. Не дозволяється сплата молока грошима, заміна його іншими товарами або продуктами. Працівникам, які одержують безкоштовно лікувально-профілактичне харчування у зв'язку з особливо шкідливими умовами праці,...
 30 .03.2022 р.    Група № 18 Виробниче навчання  Тема програми:   Збирання та відливання плит блоків вентиляційних коробів Тема уроку:   Кріплення вентиляційних коробів. Інструктаж з охорони праці. Організація робочого місця. Види вентиляційних коробів на розчині та саморізами. Переглянути матеріал за посиланням: https://trivita.ua/ua/blog/ventylyatsiyni-bloky-osoblyvosti-kharakterystyky-zastosuvannya https://www.google.ru/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=15&ved=2ahUKEwi9qqqXn9noAhVDhqQKHe-NApkQFjAOegQIARAB&url=https%3A%2F%2Fstudfile.net%2Fpreview%2F5025396%2Fpage%3A8%2F&usg=AOvVaw3WNlq2GRpBr5ltlSaUq2HM ДЗ: виписати основні способи кріплення вентиляційних коробів